”Vi er leverandør på en SKI-rammeaftale og kan levere softwareløsninger på konkurrencedygtige vilkår til det offentlige. Som leverandør lever vi op til en række kriterier

inden for kvalitet, miljø og samfundsansvar”

 

Dette stempel er vores søsterselskab yourITdefence nu de heldige indehavere af. Leverandør til Statens- og Kommunernes Indkøbsservice.

Det er ikke uden blod sved og tårer, at vi har oparbejdet et niveau til også at kunne levere løsninger til både store internationale virksomheder og nu offentlige organisationer.

Konkret går rammeaftalen på softwaresalg af RC, som du kan læse og se mere om HER: https://yourcompany.dk/softwareloesninger/

 

Husk:
Som beslutningstager, direktion og bestyrelse bør I spørge jeres IT-leverandør eller IT-ansvarlige: Er I nu HELT sikre på, at vi ikke har et hul i sikkerheden?

 

Vi tilbyder sårbarhedstest, hvor I med egne øjne kan se resultatet.

 

Vi ser det gang på gang – i selv de største IT-løsninger er der ikke de funktionaliteter, som RC har. RC er specifikt indrettet til at aktivere, NÅR angrebet starter. Altså efter at de cyberkriminelle har passeret den eksisterende IT-sikkerhed. Som vagthund på indersiden har du i RC et våben, der træder i kraft i det øjeblik, at et angreb starter. Undgå driftstop, undgå nedetid, få en rapport over angrebets konsekvenser. Det er langt mere i kontrol, end at overlade nøglerne til de cyberkriminelle.

 

Det er med stor glæde, at vi nu også kan tilbyde danske offentlige kunder et hamrende stærkt supplement til deres allerede stærke IT-løsninger. Fuld integrérbart, agentløs og med hurtig installationstid. Man tror, det er løgn – men den er god nok.

 

Den IT-ansvarlige skal ikke være skurk

 

Både IT-leverandører og IT-ansvarlige har en ubarmhjertig opgave. De bliver gang på gang ”grillet”, om der nu er styr på IT-sikkerheden. I erkendelsen af, at man aldrig kan være sikker – og når budgetterne i forvejen er presset til det yderste – så er det ikke altid en nem stol at sidde på.

Når vi så kommer og tilbyder en sårbarhedstest, opstår der et dilemma. Skal man sige ja tak og få svesken på disken, eller skal man sige nej tak, så det ikke er synligt for nogen, at man har et problem?

Vores filosofi er nu engang sådan, at man bør vurdere risiko med åbne øjne, frem for at tro på det bedste med lukkede! Gang på gang ser vi efter en sårbarhedstest, at der faktisk er en naturlig tilgivelse til IT-leverandøren – for nu er der jo en løsning lige ved hånden. Og udgifterne er langt mindre, end hvis hele virksomheden lægges ned i dage/uger/måneder og må have et dyrt udredningsforløb. Tænk, hvor mange urolige nætter, det afføder.

 

Om I er interesseret i en DEMO, et webinar, POC (Proff of Concept) eller direkte installation – kan vi kontaktes her:

 

 

Mail: info@yourcompany.dk

Tlf. +45 53 53 46 04

Spørg din IT-ansvarlige: Er vi nu HELT sikre?

De helt store tandhjul i vores samfund rykker, og virksomheder må endnu en gang gøre nogle store tiltag for at tilpasse sig de ændringer, vi ser i disse dage.

Et naturligt tiltag for virksomheder er derfor at kigge på bundlinjen, om den kan optimeres og gøres bedre. Det er vores motto: Sikkerhed, der ses på bundlinjen

Langt de største tab sker på eksisterende kunder. Det afhjælpes bl.a. ved en fortløbende kundemonitorering og stærke processer til at reagere hurtigt, når nogle af advarselslamperne bliver tændt.

Tætte kunderelationer kan være svært, hvis man har stor volumen af kunder. Der er de seneste to år fremkommet mange overskrifter om: Konkursbølgen kommer. Interesseorganisationer, myndigheder, de finansielle eksperter spår en generel stigning i konkurser.

Vores samfund stærkt økonomisk, men hvad betyder inflationen det for de enkelte virksomheder?

Hos yourCompany har vi en ret simpel tankegang. Strukturér svindbekæmpelsen og forøg bundlinjen. Udpeg områder med størst potentiale og vær superfokuseret. Blandt løsningerne findes der tekniske løsninger, awarenes blandt personalet, resolut indsats ved udpegede problemstillinger og en accept af at gå på tværs i din organisation. Silotænkning og KPI’er kan ikke nødvendigvis definere den bedste indsats.

Udførelsen kan være noget mere kompleks, men her er et par cases

 

Case – svind på handelsvarer – bliver solgt online

Virksomhed A lever af producere varer og sælge disse i både fysiske butikker og online. Dog er der konstateret et stort marked online af samme varetype, som foregår på private salgsplatforme.

Virksomheder modtager en gang mellem tips og henvendelser på nogen, der privat sælger lidt for meget af den samme varetype. Som om at de har en fast fødekæde af varetypen. Men hvad skal virksomheden gøre herfra?

 

Case – stort svind på brændstofkontoen

Virksomhed B har normalt et naturligt højt forbrug af brændstof, fordi deres flåde af køretøjer leverer ydelser rundt i landet. Udover brændstofpriserne er eksploderet, har de noteret, at selve volumen også er steget drastisk sammenlignet med sidste år. De ønsker at lave en analyse af problematikkernes omfang, men hvordan skal man skal man få en specialiseret analyse udført, når ens normale personaleressourcer har rigeligt at se til?

 

Case – Monitorering af kunders aktiviteter

Virksomhed C lever af at give kredit til erhvervskunder. De har tilkøbt kreditforsikring på de største kundekonti, men har stadigvæk en stor selvrisiko, som løber op i mange penge om året. De er bekymret for de mange konkurser, der er på vej, og ønsker at komme endnu tættere på kundernes aktiviteter. De har tilkøbt diverse kreditmonitoreringsplatforme, men vil gerne et spadestik dybere på deres kunder, så de kan følge erhvervskunderne tættere. What to do?

 

Case – rekrutteringsbehov med bind for øjnene

Virksomhed D har personalemangel og hyret assistance fra rekrutteringskonsulenter. Ordren går på: Vi mangler hænder. ”Uanset personprofiler, skal vi bare have hænder, vi kan arbejde med”. Derfor har der gennem en periode været tilgang af personale, som kun lige til nøds er blevet set an.

På grund af stor travlhed er der ikke overskud til at analysere på alle arbejdsgange og processer, hvorfor de nu står et dilemma. Fortsat personalemangel og nu også en stigning på svindkontoen.

 

Case – cyberangreb har skabt usikkerhed i systemerne

Virksomhed E er en mellemstor virksomhed med 150 ansatte, der stort set alle sammen er afhængige af virksomhedens IT-systemer. Sidste år havde man et IT-nedbrud grundet et hackerangreb. Siden da har virksomheden forsøgt sig med flere nye IT-forbedringsprojekter, men det er som om flere af projekterne stagnerer og ikke kommer i mål. Der er så at sige flere løse ender, og nu har bestyrelsen stillet et spørgsmål, om IT-sikkerheden egentlig er i orden, fordi der ikke er overskud til endnu et nedbrud. Er der mon en løsning, der kan være et ekstra sikkerhedslag?

 

Case – Oplever fra tid til anden falske dokumenter

Virksomhed F har et meget højt flow af omkostningsbilag og fakturaer. Controllingsprocesserne er besværliggjort af ældre IT-systemer, hvorfor rigtig meget controlling foregår manuelt. Selvom de har skrappe folk på holdet, sker der desværre manuelle fejl blandt andet på baggrund af, at man skal søge manuelt i mange forskellige systemer. Kunne man dog ikke lave noget smart til alle ens dokumenthåndtering?

 

Variationen i svindproblematikker er stor og bred. Uanset om I har en produktionsvirksomhed, en finansiel virksomhed, et transportfirma, en håndværkerbiks, en IT-virksomhed eller tilknyttet en anden branchekode, står vi klar til at gøre brug af vores specialer til eksekvering af svindbekæmpelsen.

Vores løsninger vil typisk komme som et mix af specialister og digitale støtte værktøjer. Nogle gange er det meget praktisk og manuelt, andre gange kræver det undervisning af personale og til tider er det strategisk støtte på nogle fagområder.

Ovenstående cases er alle noget, vi inden for det seneste år har arbejdet med.

Indsatserne kan være en fleksibel omkostning, der forbedrer bundlinjen. Dét er vores forståelse af effektiv svindbekæmpelse.

Vi kombinerer nedenstående tiltag og kan formentlig også hjælpe jeres virksomhed:

Og hvis vi snakker digitale produkter eksempelvis

  • Digital Dokumentanalyse (fakturaanalyse, PDF-analyse, Fotoanalyse)
  • Risikovurderinger med brug af Bilstatistik.dk. Kom tættere på dine kunders aktiviteter!

 

Sammensætning af ydelser er vores styrke. Så test os gerne af med noget, vi ikke har prøvet endnu.

Vi er står klar til sparring og spørgsmål på:

 

Tlf. +45 5353 4604

Mail: info@yourcompany.dk

 

 

 

 

Det er med stor glæde at vi kan sige, at svindbekæmpelse betaler sig.

I vores samarbejde med Danske Byggecentre er det lykkes at knække kurven, når det kommer til antallet af gasflasketyverier. Det kan virke så banalt, men en så ”simpel” varekategori kan sagtens have komplekse problemstillinger.

Metoderne har været forskellige, men analyse af datagrundlag, operative tiltag, awarenesskampagner og reel efterforskning har været et par af værktøjerne.

Der skal lyde en stor tak til alle omkring bordet – både inden for branchen – men også Dansk Politi, der har rykket hurtigt, når vi har haft en akut sag.

Til sidst skal der også lyde en tak til vores søsterselskab FindMyGPS for godt teknisk grej.

Kilde: https://www.mestertidende.dk/article/view/852487/pa_fersk_gerning_gasflasketyvebander_stoppet_af_byggecentrene

Vidste du, at en sårbarhedstest mod ransomware koster din virksomhed mindre end en iPhone.

 

Så hvorfor ikke få foretaget en sårbarhedstest allerede i dag? IT kriminelle har helt styr på hvornår vi holder ferie og hvornår de med størst succes skal angribe. Weekender, helligdage og i vores ferier er de IT kriminelles foretrukne angrebstider fordi IT afdelingen som alle andre har fortjent lidt fri. Sommeren står for døren og det er NU du bør handle. Vi kan gennemføre en test af jeres eksisterende IT sikkerhedsløsning som vi i 18 ud af 20 tilfælde kan se IKKE er tilstrækkelig når vi taler om ransomware angreb. Dig der læser med her har altså med stor sandsynlighed samme sårbarhed. Måske ved du det godt, måske har du tillid til at din IT leverandør har styr på det men hvorfor ikke være sikker? Rettidig omhu er nu.

Hos yourCompany har vi talrige eksempler på, at kunderne og deres IT leverandør mener de har styr på IT sikkerheden men faktisk aldrig har fået det bekræftet.  Men når vi har gennemført vores test ved I hvor I står.  Som virksomhed har I jo formentlig købt både det ene og det andet dyre IT sikkerhedssoftware fra en af de førende IT sikkerhedsleverandører. I er også dygtige til at få opdateret alle programmer så ikke I er sårbare ad den vej. Måske har I også undervist jeres personale I at være mistænksomme overfor mistænkelige mails og links.

VIGTIGT.: Denne sårbarhedstest er en dedikeret test med fokus på Ransomware truslen – det er altså ikke en almindeling Pin test med port scanning, opdatering af firewalls m.m som du sikkert allerede har en leverandør til i dag!

Så hvorfor er det, at både store og små virksomheder alligevel rammes igen og igen af ransomware angreb? Det fortæller vi om på vores webinar som afholdes jævnligt. Er du interesseret i at deltage kan du blot skrive til fp@yourcompany.dk og bede om en plads på næste webinar.

I har brug for ro i jeres ferie og derfor anbefaler vi, at du som IT chef udfordre dig selv og beder om en sårbarhedstest. Eller måske er det dig som er direktør, eller bestyrelsesmedlem der skulle forslå jeres IT chef eller IT leverandør en sårbarhedstest som øverste ansvarlig for virksomheden og driftens opretholdelse. Det koster som sagt mindre end en ny iPhone. Det er nemt og hurtigt. Center for Cybersikkerhed (CFCS) har netop hævet trusselsniveauet for cyberaktivisme mod Danmark fra ‘lav’ til ‘middel’, fordi pro-russiske cyberaktivister de seneste uger også har ramt mål i vesteuropæiske NATO-lande.

 

En sårbarhedstest tager få timer og kan gøres både online og fysisk hos jer. Vil du vide mere om hvordan I kan beskytte jer mod ransomware angreb så se denne video: Stop ransomware angreb

 

Kontakt

Freddy V. Pedersen

fp@yourcompany.dk

Tlf. 61 40 42 16

Vi får en del henvendelse fra journalister og fagmagasiner, hvor man gerne vil høre vores take på enten generelle problemstillinger, specifikke sager eller tekniske muligheder.

Vi bidrager gerne, hvor det giver mening, og denne gang har vi fået lov til at give lidt inputs i mediet CyberNews. Nogle af vores budskaber har lidt kant – og det er ikke for at hverken at provokere eller spinne en problematik. Det er for at være ærlig.

I er velkomne til at læse og dele – og har I spørgsmål, er I som altid velkomne til at henvende jer til

 

info@yourcompany.dk
Tlf. +45 5353 4604

God læselyst.

 


Morten Kliver, yourCompany: “government-supported criminal online gangs are a part of our reality”

There is a persistent misconception in the business world that only large companies with sizeable profits interest cybercriminals. But threat actors rarely differentiate, often being after disruption rather than financial gain.

No matter how big or small, any business is a potential target for ransomware, phishing, and other cyberattacks. Failing to implement security measures, even as simple as malware monitoring and vulnerability scanning software for commonly used devices, can lead to devastating consequences. With the rise of state-sponsored cyberattacks, utilizing and regularly testing cybersecurity measures is a necessity.

To discuss this further, Cybernews invited Morten Kliver, CTO at yourCompany, which provides small and medium-sized businesses with quality cybersecurity and IT solutions.

Tell us a little bit about your story. How did yourCompany originate?

The Founder Christian Pejtersen has a background in Danish Police and Intelligence Service.

In 2016, he formed yourCompany. yourCompany is helping companies B2B in loss prevention and Corporate Investigations.

As a result of a joint investigation in the insurance industries, yourCompany expanded with the cyber team early in 2021. The cyber team is delivering software solutions to reduce the losses of digital crime.

Can you tell us a little bit about what you do? What are the main issues you help solve?

The staff is primarily composed of former police officers with a unique set of skills in Digital Forensics, data analysis, operative surveillance, Open Source Intelligence, and other areas. We are a trusted partner for our customers – either on outsourced contracts or as ad hoc services.

Our customers can be either small companies, which will never choose to have their own Security Manager, or large companies, which need an external partner with expertise in certain areas.

We serve very different kinds of companies – production sites, retail industry, finance companies, insurance companies, recruitment agencies, law firms, and public authorities.

We fight fraud in many forms and ways, especially in the area of undefined shrinkage where you don’t know what the exact reason for a loss is.

During an investigation or when an investigation closes, we always evaluate and make notes of where we can make changes for the customer, so they can adjust their processes where it’s possible. That’s our DNA. We love to prevent crime and make a good business case for our customers.

In 2021, we started our Software Section with CTO Morten Kliver as the leader. In this section, we are offering several brilliant tools that can support businesses. One of the key products is RC from our partner BullWall.

With RC, you have a very important tool to detect ransomware attacks and stop an active attack before major damage has occurred to the IT infrastructure.

Another tool is Fraud Detect Systems (FDS), a digital document fraud analysis tool.

What are the most common reasons one might choose an insurance investigation?

Insurance investigations started for us by investigating car accidents. Thefts, accidents, fires, etc. But now we also have general cases like ordinary thefts, burglaries, travel cases, health insurance cases, digital fraud, etc.

Our impression is that insurance companies must lift their investigations levels higher than 10 years ago. And with digital fraud, we have a list of ways that you can manipulate documents, photos, invoices, etc.

There are more strict compliance rules nowadays. If an insurance company wants to deny a claim, you really need solid documentation based on an investigation.

Our impression is also that the police don’t have the resources to investigate these types of crimes. So, it’s up to the individual insurance company to handle the huge amount of insurance claims.

Have you noticed any new threats emerge as a result of the recent global events?

COVID-19 and the war in Ukraine are two global events that have a huge impact on the way we see the world. And of course, everyone needs to look inside their own company, whether they have the right organization to handle the threats that follow.

In cybersecurity matters, these two big events have consequences on a level that we will probably never see a return to their starting point.

During Covid, we saw individual home offices change so fast. New security infrastructure, home security vs. company security, online meetings, data sharing on new platforms, etc.

The level of web shopping exploded very fast. The use of vehicles changed from one day to another. On top of that, online financial fraud increased.

We have huge respect for all the IT managers that put in the hours to make those changes happen. A lot of the work they performed was the new standard of work. Many companies have changed the ways of working from home permanently.

The war in Ukraine shows that the level of cyberattacks has increased significantly. The wish for hitting infrastructure, public institutions but also ordinary business has increased within the last months. We can “hear” the attack on the “perimeter” at a much higher level now.

The number of new interested customers has gone up because of this new situation. We are very busy doing our Ransomware assessments tests, where we can test the readiness of our customers’ infrastructure to handle ransomware attacks.

What would you consider to be the most pressing issues that businesses face today?

The war in Ukraine has changed the market from one day to another.

Businesses who have personnel, supplies, or are dependent in other ways must change their organizations instantly. And throughout this transformation, they must be sure that the cybersecurity level follows the threats.

Before, we saw sales, operations, and development as the key when we talked about IT resources. Now every board, direction, and IT supplier must take the security issue as a C-level subject.

So even though the board of directors doesn’t necessarily have the technical skills themselves, they need to ask the question: are we sure that we have the relevant security setup?

And when they do, they should take an assessment test.

We hear this a lot: “we don’t need a test – we trust our IT department” or “we have already used too much money on IT and digitalization, so no more IT security for now”. If you are not willing to deal with that attitude, it can be crushing for your business.

Our answer is: well of course you trust your own IT department or supplier. But wouldn’t your sleep be better if our tests showed that you don’t have any gaps in your security setup?

Since various attacks on organizations are becoming common, do you think small businesses and big enterprises should rely on the same security measures?

Regardless of the size of an organization, we have these recommendations:

  • A multilayered approach to your security solution is the future.
  • Regular assessment tests
  • Educate your board or board of directors. Make sure that every decision-maker has a basic understanding of cybersecurity threats.
  • Don’t assume, act!

So even in a small business or big enterprise, you are exposed to cyber threats. Last week an ordinary one-man webshop in a small town in Denmark was hit by an attack. That’s proof that even if you don’t know anything about cybersecurity, you must take it seriously and act.

We all know stories of big international companies which are mentioned every time we talk about cyberattacks. It is worth saying out loud that companies of every size face real threats every day.

What types of solutions or tools are little-known but greatly enhance business operations?

The multilayered solution is the future. Even though it makes it complex, you cannot set your trust in one or two security products.

By using tools like RC from BullWall you have a tool that’s invented to monitor, detect, and act, WHEN the hackers manage to pass your perimeter.

Not a replacement for your existing setup but as a supplement. Multilayered thinking.

Too many solutions have their focus exclusively on log-based backup. But how do you handle a sleeping cell that’s already in your backup systems?

Outside of the cybersecurity area, we see a lack of control when it comes to digital documents. Financial companies, leasing companies, and insurance companies in general trust what their customers deliver as documentation.

If a leasing company receives a paycheck sent by email or an insurance company receives an invoice to document the size of an insurance claim, they very often trust what they can see with their own eyes.

With the Fraud Detect Systems (FDS), it’s possible to analyze every document or photo your organizations receive. Here we have room for improvement. It is possible to detect and prevent fraud on a larger scale than we see today.

In general, we believe that the “fraudsters” have too many ways to execute their crime. One of our missions is to verify basic information as early in the process as possible. It can be a very good business case if you have the right setup and software.

What new threats should the general public be prepared to tackle in the near future? What security tools should be implemented?

Ransomware, ransomware, ransomware. User awareness is OK, but you cannot trust people’s ways of working.

We have seen senior security advisors writing their own passwords on a paper in front of them – even though they are not in their office. And we are not talking about the year 1997. We see it today in 2022.

We believe in scalable fully automatic solutions where the individual users are forced to follow higher security standards. You can nudge employees all you want by informing and training their individual awareness, but please realize that people will be people. This is, of course, said with a smile, but we mean it.

Your organizations must have regularly exercised testing of action plans. Update these plans, fill in the gaps and find solutions that can support you when the incidents happen. The strongest defense is readiness.

The public should not underestimate the level of cyber threats that we see these days. Government-supported criminal online gangs are part of our reality.

Don’t let them inside your house and your personal accounts.

We hear a lot: don’t worry – we have a cloud solution, “so they can’t get us”. That’s a huge misunderstanding.

We also know that cybercriminals find their way into IT systems through uncompleted IT projects. Half completed IT projects are sensitive areas.

Share with us, what’s next for yourCompany?

We have some very interesting projects coming up. We are focusing on cyber subjects such as:

  • the time of data theft (before encryption is executed).
  • Changes in system admin
  • Integration between operating systems and security solutions.

Other areas:

  • Introducing large-scale document analysis.
  • Strengthening our Open Source Section
  • Educating our employees about crypto crime.

Kilde: https://cybernews.com/security/morten-kliver-yourcompany-government-supported-criminal-online-gangs-are-a-part-of-our-reality/

Compliance, Auditprocesser, Internal investigation, insidersager og meget mere. Virksomheder af både større og mindre størrelse har lært at kende disse ord de senere år. Det var ikke noget, man italesatte så struktureret før i tiden.

Og hvad betyder disse begreber så? Det betyder i bund og grund, at virksomheder er forpligtet til i langt højere grad at være tættere på deres egen organisation.

Risikostyring.

Kende de ansatte.

Kende deres kunder.

Være kritiske over deres processer og arbejdsgange.

Konstant være udviklende på egne kontrolforanstaltninger.

Og – gerne på en digital og skalérbar måde.

 

Og set med et svindelperspektiv er det jo kun godt med denne udvikling, for så indsnævrer vi det handlerum, som nogen tidligere har udnyttet. Eller gør vi?

 

I yourCompany lærer vi hele tiden om nye metoder, som vi ser, svindlere anvender. Og derfor har vi gjort det til en mission at kæde efterforskning sammen med forebyggende tiltag. Det vil sige, at i halen på en efterforskning forsøger vi at sætte en ”prop i hullet”, så samme fremgangsmåde ikke kan koste virksomhederne dyrt en anden gang. Det kræver mange forskellige specialer. Og her adskiller vi os fra andre på markedet.

Når en efterforskning iværksættes, bruger vi vores værktøjskasse fx:

  • Digital Forensics (udlæsning af IT-udstyr og telefoner)
  • Open Source – struktureret indsamling af oplysninger via internettet (Fx baggrundstjek)
  • Produktmonitorering
  • Digital Dokumentanalyse (også store dokumentmængder)
  • Håndskriftsanalyse
  • Stemmesammenligning
  • Dataanalyse på indsamlet data.

 

Også de mere kendte undersøgelsestyper som:

  • Interviews
  • Observation.

 

Om vi skal samarbejde med egne afdelinger som Internal Compliance, eksterne advokater eller vores egne samarbejdspartnere – det er alt afhængig af virksomhedens størrelse og ønsker.

Vi vil gerne udfordre de lidt traditionelle undersøgelsesformer, der oftest ikke fører til en fuld afdækning af en sag. Så i tæt samarbejde med advokater og jurister kan vi tilvejebringe de rette informationer, så direktion eller bestyrelsen har det bedst oplyste grundlag at træffe beslutninger på.

Formålet med disse undersøgelser er oftest håndtering af HR-sager, forberedelse til civile søgsmål eller endda politianmeldelse af strafbare forhold.

 

Corporate Investigations er kommet for at blive.
Vi har i de senere år beskæftiget os med sager, der fx kunne være:

  • Misbrug af brændstof til privat brug
  • Tyveri af kundelister – og opstart af konkurrerende virksomhed efterfølgende
  • Kollektivt anslag mod virksomheden
  • Tyveri og efterfølgende salg af virksomhedens produkter
  • Videregivelser af forretningshemmeligheder
  • Misbrug af virksomhedens leverandører
  • Dokumentmanipulation
  • Modtagelse af bestikkelse
  • Brud på konkurrenceklausuler

Som det kan fornemmes er listen lang, og det går alt sammen under betegnelsen Corporate Investigation – eller interne undersøgelser på godt gammelt dansk. Det er ikke et behageligt arbejde at italesætte – men det er desværre nødvendigt.

 

Når vi snakker Corporate Investigations, så er vi den ideelle partner til en del af arbejdet – for meget få virksomheder har det setup af specialister og softwares, som vi har.
Og vi tager ikke opgaver ind, hvis ikke vi mener, at vi er i stand til at hjælpe.

Vil I vide mere, så er I altid velkomne til at kontakte os.

 

Hovednummer: +45 5353 4604

Mail: info@yourcompany.dk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krigen er brudt ud, og i disse dage tænker vi på de mange mennesker, som tvinges til at forlade hus og hjem – eller det, der er værre.

I erhvervslivet er der mange virksomheder, der spørger sig selv: Hvad har det af betydning for os.
Handler man direkte med ukrainske eller russiske virksomheder, er der naturligvis fokus på salg og proces, som på ultrakort tid skal omstilles. Og så er der jo virksomheder, som er afhængig af ukrainsk arbejdskraft. Hvis infrastrukturen falder inden for de næste dage, bliver det kritisk på flere fronter.

Cybertruslen er steget – tag den seriøst!
Cybertruslen har ændret sig markant, og myndighedernes utvetydige anbefalinger er blevet skærpet på blot få dage.

Vi har i de seneste dage (på vores platforme LinkedIn og Facebook) delt så mange opslag som muligt, for at vores samarbejdspartnere, netværk og kunder ikke overser disse advarsler.

Vi er af flere blevet spurgt: Jamen, hvad ændrer sig – hvordan kan vi gøre mere, end vi allerede har gjort?
Vores svar er klart: Lad os trykprøve jeres systemer.

Hvad mener I?

yourCompany tilbyder helt konkret at lave en test af virksomheders IT-struktur. Ikke den fulde gennemgang, som tager flere dage, uger og måneder. Ikke med hackere, der sidder og søger mere eller mindre tilfældige smuthuller i systemet.
Testen går specifikt på, om virksomheden kan modstå den type trussel, de russiske hackere bruger allermest, og som gør mest ondt: Truslen fra Ransomware.

Testen er ikke som dem, I har prøvet før. Vi garanterer. I kan med egne øjne se, om jeres virksomhed er udsat.

Er testresultatet, at I har en risiko i jeres systemer, har vi naturligvis også løsningen på et ekstra sikkerhedslag, som modstår netop truslen fra Ransomware. I har hørt den før: RC. Et nødvendigt add on, hvis I har påviseligt behov.

Lad nu tvivlen komme jeres virksomhed til gode – gå til jeres IT-ansvarlige og kig dem i øjnene: Er vi nu HELT sikre i vores systemer?

Når vi møder udtryk som:
”Vi er meget tilfredse med vores leverandør”.
”Vi har brugt rigtig mange penge på IT-projekter, nu må det snart være nok”.
”Vi har det hele i ”skyen”, så vi har ingen risiko”
– Så vend den rundt:

Vi er ikke ude på at skifte jeres leverandør ud. Eller endda udstille IT-sektionen for ikke at være gode nok. Slet ikke. Vi tilbyder en test, så I kan eliminere den tvivlen. Det giver ro på bagsmækken og gøre alle stærkere.
Testen tager ikke hensyn til virksomhedens størrelse – små, mellemstore eller internationale virksomheder. Internt eller eksternt IT-setup:

Samme test. Samme løsning.

 

Så kære Bestyrelse, Direktion, IT-ansvarlige, Leverandør, Konsulenthus, Advokat:
Er I HELT sikre?– tør I løbe risikoen ved at lade vær?

 

Vi kan rykke hurtigt – I kan med få timers arbejde blive meget klogere på jeres IT-setup.

Test på jeres eget setup koster 8.000 kroner + moms – det er ikke givet dårligt ud.

Kontakt os og book en tid – der er rift om pladserne.

Tlf. +45 5353 4604
Mail: info@yourcompany.dk

Baggrundstjek – Open Source – OSINT

Kært barn har mange navne. Et baggrundstjek, hvor vi benytter os af Open Source Intelligence (OSINT), baserer sig på efterretninger eller viden fundet i tilgængelige og åbne kilder og på informationer, man kan købe sig lovlig adgang til. Tidligere var det viden fra aviser og optegnelser, men i dag er det primært viden indsamlet fra kilder tilgængelige på internettet, f.eks. sociale medier, offentlige registre, artikler, diverse online platforme, og meget mere. Når vi foretager et baggrundstjek med udgangspunkt i tilgængelige kilder, så afdækker vi effektivt og systematisk et ofte omfattende materiale, der for den utrænede vil tage lang tid og sjældent vil blive dækkende for personen eller firmaet, der ønskes undersøgt.

Uanset om jeres behov er et løbende moniteringsbehov omkring jeres virksomhed, trusler eller dårlig omtale – eller et løbende behov for rekruttering og undersøgelse af kommende medarbejdere har vi en løsning til jer. Vi kan også tilbyde undersøgelser i forbindelse med en konkret mistanke om besvigelser i jeres virksomhed eller hos en samarbejdspartner.

YourCompany

YourCompany har specialiseret sig i at nedbringe svind og risiko i erhvervslivet. Vi leverer en overskuelig og grundig rapport om en person, et netværk eller en virksomhed. Ønsker i en mere simpel tilbagemeldingsmetode kan vi også levere det. Med vores baggrund, metoder og praktiske erfaring fra hundredvis af undersøgelser ude i virksomhederne har vi en god næse for om jeres fremtidige medarbejder eller samarbejdspartner er et godt match for jer. Mange af vores 14 ansatte har en baggrund fra politiet eller efterretningstjenesterne med specialistkompetencer indenfor IT- og forsikringsefterforskning, data- og håndskriftsanalyse, OSINT-, dokument og audioundersøgelser – samt meget andet.

De bedste værktøjer

For at være både effektive og grundige bruger vi kun de bedste værktøjer. Hos yourCompany har vi investeret i dyrt software der indeholder en masse hjælpemidler og automatiserede processer. En god open source rapport slipper dog ikke for lidt manuel tid anvendt af en af vores dygtige specialister og vi har købt adgange til databaser der indeholder den viden i efterspørger. Er det nødvendigt selv at kode scripts for at indsamle fornøden data inden for den afsatte økonomiske ramme klarer vi også det. Med vores specialister fra Forsvarets- og Politiets efterretningstjenester kan I være sikre på et godt sagligt resultat.

Praktisk erfaring

Hos yourCompany har vi mange gange deltaget i oprydningen efter medarbejdere der var noget andet end de udgav sig for til jobsamtalen. Ikke sjældent kan vi se, at hvis var der foretaget et grundigt baggrundscheck før ansættelse var skaden næppe sket. Arbejdsgiveren havde på forhånd opdaget noget var galt, eller havde i jobsamtalen fokuseret på andre ting også der måske havde bragt ting af interesse frem i lyset. Dette bekræfter os i, at en ordentlig forberedelse før ansættelse er vigtig. Det skaber værdi for virksomheden, for jeres kunder og andre for de øvrige medarbejdere. Dette kan vi uddybe med flere eksempler på ved et personligt møde.

Baggrundstjek er for alle

Mange virksomheder afholder sig fra at få foretaget professionelle baggrundstjek på grund af prisen. Kvalitet koster naturligvis, men hos yourCompany tilbyder vi vores ydelser i et niveau der er til at betale for de fleste virksomheder. Vores DNA er, at de fornuftige sikkerhedstiltag skal være opnålige for de fleste – ikke kun de største. Dette gennemsyrer vores ydelser og ses på tværs af vores andre produkter. Vi er gode til at tilpasse os virksomheders konkrete behov og finde en tilpasset løsning der passer for de fleste. Sådan må det være. Ingen er helt ens.

Har I lyst til at høre lidt mere om hvad baggrundstjek kan gøre for jeres virksomhed og hvordan en økonomisk model kunne se ud for jer, så kontakt os på 53534604 eller info@yourcompany.dk for mere information.  http://www.yourCompany.dk

 

                                                                                                                                                                                                     Greve, d. 20. januar 2022

Vil du medvirke til at undersøge forsikringssvindel hos Danmarks bedste private efterforsknings virksomhed?

Og har du lyst til en hverdag hvor faglighed, samarbejde, kvalitet og ordentlighed er nøgleord – så læs med her

 

Stilling til besættelse 1. marts 2022 eller derefter. Jobsamtaler vil blive afholdt løbende.

 

Opgaven

YourCompany tilbyder forsikringsefterforskninger til mindre forsikringsselskaber og støtte til større selskaber ved specielle behov.

En stor del af vores forsikringsefterforskninger omhandler køretøjer, der er brændt, stjålne eller været implicerede i ulykker. Vi dækker også andre områder så som løsøre, indbrud, brande og personskader, men størstedelen af tiden vil gå med autosager. Vi gennemfører selvstændigt de fornødne undersøgelser og afrapporter til vores opdragsgiver løbende. Ved sagens afslutning produceres grundigt rapportmateriale, hvor der er fokus på kvalitet, således at rapporterne i et senere forløb skal kunne anvendes i retten eller ankeinstanser. Afslutningsvis sender vi en faktura for vores timeforbrug.

 

Som støtte for arbejdet anvender vi spændende IT-værktøjer,

  • Mohawk
  • Sjerlok
  • Fraud Detect System (FDS)
  • Discovry og Yose fra Paliscope
  • Danske Bilstatistik
  • Digital forensic kompetencer til undersøgelse af computere og mobiltelefoner
  • Håndskrift- og dokument undersøgelser i eget minilap

 

Vi har egne observatører eller konsulenter tilknyttet, som kan trækkes på, når opgaven kræver det – og alle vores kompetencer kommer i spil på rette tid og sted, når det giver mening for vores kunder og sagen, vi efterforsker.

 

Hos yourCompany kan du forvente at lave andet end forsikringsefterforskning, der dog vil være dit primære arbejdsområde. Vi har jævnligt erhvervsefterforskninger for virksomheder, der er ramt af internt svind, overtrædelser af konkurrenceklausuler, tyveri af forretningshemmeligheder og meget andet. Den rette profil kan også forvente at blive involveret i sådanne sager.

 

Derudover støtter du op om resten af yourCompany’s arbejdsområder som du kan se mere om på vores hjemmeside.

 

Om yourCompany

yourCompany ApS bekæmper svind og svindel i erhvervslivet. Vi har en række ydelser, som du kan se mere om på vores hjemmeside. Vi laver mange forskellige ting og er generelt innovative og kreative på vores kunders vegne. Vores løsninger skal skabe værdi for vores kunder. Fælles for alle ydelser er, at de skal bekæmpe økonomiske tab hos vores kunder, eller nedbringe risiko og optimere driften. Hvis en kunde bruger 1.000 kr. på yourCompany skal de gerne tjene væsentlig mere, så kunden samlet set tjener penge på at bruge os, og de oplever hvad dygtige ex-politifolk kan bidrage med ude i erhvervslivet.

 

Vores medarbejdere er stort set alle tidligere politifolk. Nogen er gået på pension fra politiet og besidder specialistkompetencer, som nu bruges i kommercielle sammenhænge måske på deltid hos os. Andre medarbejdere er stoppet hos politiet og har nu fuldtidsjob hos os.

Fælles for alle er, at vi løser opgaver, hvor vi i stor stil trækker på den politifaglige baggrund og erfaringer – men også løbende dygtiggøres. Det være sig både på den tekniske front, men også når nye modus og trends viser sig på fagområdet. Det kræver derudover, at man er villig til at forstå erhvervslivet og tilegne sig en kommerciel forretningsforståelse. Vi lever af tilfredse kunder, og det er der pengene kommer fra.

 

Vores kontor ligger i Greve tæt på motorvejen. Her sidder vi i egne 300 kvm kontorlokaler i hyggelige omgivelser. Vi er dagligt mellem 2 og 8 personer på kontoret og ind i mellem også eksterne konsulenter, der hjælper til på andre opgaver. Vi har et positivt arbejdsklima og en stærk teamånd. Vi har altid godt humør, hjælper hinanden og værner om at det skal være sjovt at gå på arbejde. Alle medarbejdere har ”yourCompany DNA”. Med det mener vi at ordentlighed, flid, omtanke for vores kunder og godt kammeratskab. Er du typen der skaber splid har vi ikke brug for dig. Derudover vil vi altid byde os til, når vi kan hjælpe kunderne. Vi venter ikke bare på opgaverne kommer – vi opsøger dem gerne selv.

Vores kunder har også ”yourCompany DNA” forstået således, at vi samler på ordentlige lovlydige kunder og siger pænt nej tak til tvivlsomme kunder, og vi løser heller ikke klassiske privatdetektiv opgaver om utroskab eller lignende. Vores ydelser er målrettet erhvervslivet.

 

Hos yourCompany er vi gode til at tænke ud af boksen, få nye ideer og realisere disse til egentlige fakturerbare opgaver og nye koncepter. Dette deltager alle medarbejdere i, men der er heller ikke noget i vejen med at være en bundsolid medarbejder, der løser opgaver frem for at opfinde nye ting. Vi har brug for begge dele.

 

Det er for at arbejde i yourCompany vigtigt at forstå, at pengene kommer fra vores tilfredse kunder og ikke længere fra statskassen eller et stort milliardfirma. Det kræver mod og selverkendelse at påtage sig denne udfordring. Vi lever af tilfredse kunder. Derfor kan vi heller ikke tilbyde astronomiske lønninger, men ligger for den rette kandidat et stykke over ”politiniveau”, og vi tilbyder samtidig et spændende arbejde med mange interessante opgaver og arbejdsområder. Vi har en flad organisation og bestemmer selv alt. En god ide i dag, kan blive en beslutning i morgen – så ønsker du at arbejde i en mindre og meget agil organisation med masser af dygtige mennesker, luft til nye ideer og med høj grad af frihed, er vi formentlig stedet du har drømt om.

 

Om dig og dine unikke kompetencer

Du er formentlig nuværende eller tidligere politi m/k. Du har måske erfaring fra et forsikringsselskab med skadebehandling eller efterforskning. Du er lidt dygtigere end de fleste og du er vellidt. Du bor i fornuftig afstand til Greve, hvor du typisk møder, men bor den helt rette kandidat på Fyn eller Østjylland opfordres du til at søge, da vi har andre medarbejdere, der bor i trekantområdet i Jylland og kun kommer på kontoret visse dage. En god portion af vores sager er i Jylland, men du skal også se dig selv komme til Greve ofte.

Du har erfaringer med undersøgelser af biler og/eller brande, da dette vil være en stor del af jobbet hos os. Du er god til at tale med mennesker, også de svære samtaler, hvor man alligevel skal være venlig og huske, at man repræsenterer en kunde.

 

Du har en relevant uddannelse inden for efterforskning og har solid erfaring med disciplinerne omkring efterforskning og måske også efterretningsarbejde. Du kan omsætte dine efterforskningserfaringer til operationelle forløb, hvor du:

 

  • arbejder hurtigt, dine IT-skills er i top og har godt kendskab til Office pakken
  • er mødestabil og fleksibel
  • er en rar person, der er smilende og fed at arbejde sammen med
  • er OK med nye IT-programmer samt OK med at anvende teknologi
  • du har måske erfaring med OSINT-arbejde, som også er et vigtigt område for os
  • du kan tale og skrive godt engelsk, måske yderligere et sprog
  • har egen bil og naturligvis førerret, og du kan fremvise ren straffeattest ved ansættelse
  • du har forladt politiet frivilligt eller har lyst til at prøve livet uden for en statslig virksomhed

 

Hvis du er rette den kandidat, men ikke ønsker at arbejde på fuld tid, er vi fortsat interesseret og kan dele stillingen mellem flere ansøgere.

 

Har du små børn og ønsker til fleksibilitet, er du meget også velkommen til at søge.

 

På vores hjemmeside kan du se mere om vores andre arbejdsområder, og besidder du kompetencer inden for nogle af disse områder er dette også et plus, og det kan være her du fra tid til anden varetage andre opgaver.

 

Løn efter kvalifikationer. Fri frokostordning og fri telefon tilbydes samt verdens bedste kollegaer og et hyggeligt arbejdsmiljø.

Du får mulighed for hjemmearbejdsdage og fleksibel arbejdstid, hvis du f.eks. gerne vil bruge tid på dine børn midt på dagen – så arbejder du blot lidt om aften eller weekenden, men det er dit valg under hensyntagen til dine opgaver, vi har masser af frihed under ansvar.

 

Interesseret?

 

Så skriv en ansøgning og fortæl om dig selv og dine kvalifikationer, og hvorfor stillingen tiltaler dig. Vedhæft vellignende foto af dig selv. Er du rette person og har du en opsigelsesfrist i nuværende stilling, venter vi gerne på dig. Samtaler holdes i Greve, og der vil være et forløb for slutkandidater hvor du vil få stillet nogle praktiske opgaver relevant for de kompetencer vi efterspørger, herunder på IT området, så det skal du være forberedt på at deltage i.

 

Send ansøgning til:

 

info@yourcompany.dk eller ønsker du at sende krypteret så benyt linket øverst til højre på vores hjemmeside ”send sikker mail” på www.yourcompany.dk

 

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Direktør Christian Pejtersen på telefon 26397676.

 

Venlig hilsen

 

Christian Pejtersen

Direktør, yourCompany ApS

yourCompany har gennem 2021 introduceret en løsning til forebyggelse af ransomwareangreb. Løsningen er et stykke software, der kaldes RC (kommer af tidligere navn: RansomCare). Med ansættelse af CTO Morten Kliver, der har arbejdet med RC gennem flere år, er vi virkelig rykket ind på et nyt interessant felt.

Kompleksiteten i CyberCrime

Hvad møder vi så på vores vej?

Ja – for at være ærlig møder vi mange IT-afdelinger, der siger:

”Vi har alt i sikkerhed, vi har ikke brug for mere. Og selv hvis vi havde behovet, har vi ikke luft til flere IT-projekter.”

Oftest får vi alligevel lavet en sårbarhedstest, der viser at vores simulerede hackerangreb går igennem IT-løsningen.

Kompleksiteten i CyberCrime udvikler sig – og IT-løsningen bør naturligvis følge med. Så med RC får virksomhederne et nødvendigt supplement i deres IT-løsning. Det giver ro til at arbejde med de øvrige IT-projekter.

Hurtig installation

Og når det kommer til installationsfasen får vi altid stor ros – for når vi siger, at RC er nemt at installere – så mener vi det.

Inden for den seneste måned har vi sat flere systemer op hos både små, mellem og meget store virksomheder. Gennemsnitlig tager installationen maximalt to dage. To dage.

Uanset om du er i en mindre, mellemstor eller international virksomhed er løsningen den samme. Og nej – prisen skræmmer ikke nogen væk.

RC beskytter virksomheden

Vil du beskytte jeres:

  • Kunde og personaledata
  • Dokumenter
  • Tekniske opfindelser, metoder eller produkter (IPR)
  • Infrastruktur
  • Daglige drift

Så er løsningen den samme: RC

RC er nemt

Vi har alle prøvet, at IT-projekter oftest tager måneder – måske endda år, før man kan gå i luften. Det kommer ikke til at ske med RC.

RC er nemt og nødvendigt

 

Har I brug for RC beskyttelse – så klik her for at bestille en sårbarhedstest.

 

Kontakt os på:

Tlf. +45 53 53 46 04

Mail: info@yourcompany.dk

 

Skal du sparre med en af landets førende kapaciteter, er I også velkomne til at ringe direkte til CTO Morten Kliver på:

Tlf.: +45 23 80 80 08

Mail: mk@yourcompany.dk