Hunde er bare et dyr, de fleste mennesker har et blødt punkt for. Dét har vi også!

Vi har mange gange i vores tidligere hverv som politifolk haft hvalpe, der løb rundt i vagtstuen for at vænne sig til mange mennesker og miljøet mellem leg, indlæring og arbejde. Men faktum er, at vi i mange forskellige sammenhænge også har hundene som et værktøj, der skal sættes ind på det rigtige tidspunkt i den rette sammenhæng. Et af de seneste skud på fagstammen for politihunde er brugen af brandhunde. I andre lande har man været foran på dette punkt, men for 5-6 år siden kom der endelig hul på ballonen herhjemme.

Dokumentar fra DR

I DR’s dokumentar ”Kriminelt: Kan Loke blive politiets nye brandhund?” følger man arbejdet med oplæring af denne faglighed hos en hund. Og man bliver jo imponeret over, hvordan det lykkes en snude at finde frem til en lille bitte dråbe af brandbare væsker midt i et brandtomt.

Som det fremgår af udsendelsen, har Danmark 1-2 brandhunde i deres hundebestand, og erfaringerne med disse er, at man:

1: sparer rigtig mange ressourcer, da kriminalteknikere kan målrette deres indsamling af beviser på et brandsted
2: øger chancen for rent faktisk at finde beviser, da snuden er skarpere end øjet på dette punkt.

Dermed har politiet et skarpt værktøj blandt deres kriminaltekniske eksperter.

 

Brandhunde - et undervurderet værktøj - Efterforskning - yourCompany (2)

Vagn og Pyro

Er brandhunde relevante for erhvervslivet?

Det er et faktum, at der i Danmark er rigtig mange brande, som ikke undersøges af politiet. Dels er det et spørgsmål om ressourcer og prioriteringer, og dels er det et spørgsmål om alvoren i de enkelte brandsager. Hvis der er tale om sager uden personskade eller alvorlig bygningsskade, optages der ikke altid politirapport. Faktum er også, at brandhundene langt fra aktiveres på brandsager, selvom der er foretaget en undersøgelse, og der foreligger politirapport.
Der er altså tale om et højt antal sager om året, hvor forsikringsselskaber og virksomheder ikke kan være helt sikre på, at der er foretaget en reel bevisindsamling med henblik på at udfinde brandårsagen. Og selvom der ikke er tale om en straffesag, kan der være tale om fordeling af ansvar.

Brandundersøgelser og efterforskninger

Vi vurderer, at der er potentiale for virksomheder og forsikringsselskaber i at have brandundersøgelser og efterforskninger ved hånden i de sager, hvor det ikke er tilstrækkeligt belyst, hvorvidt en brand er opstået forsætligt, uforsigtigt eller uagtsomt. I sager om erstatningskrav er det uhyre vigtigt at have indsamlet fakta.

yourCompany elsker at samle på specialister. Og hvem havde troet, at vi også skulle have en firbenet kollega på holdet? Men det har vi nu. Brandhunden Pyro og dens fører Vagn har begge politibaggrund med de rette certificeringer. De er nu en del af holdet bag yourCompany, da vi har indgået fast samarbejde med JV Brandefterforskning.

Når Pyro gør et fund, har vi minsandten også dygtige kriminalteknikere ansat, så bevissikring kan ske på korrekt vis og med højeste kvalitet. Det er et uhyre professionelt setup, der nu kommer på banen i Danmark.

 

Brandhunde - et undervurderet værktøj - Efterforskning - yourCompany (3)

En enkelt dråbe på en hel græsplæne. Imponerende snudearbejde

Efterforskningsafdeling med efterforskningsledere og specialister

Samtidig har yourCompanys efterforskningsafdeling både efterforskningsledere og specialister inden for dataanalyse, digital forensic, observation, stemmeanalyse samt dokument- og håndskriftsanalyse. Og vi har specialister i brug af Fraud Detective System, der kan foretage elektronisk dokumentanalyse.

Så når en brandsag skal efterforskes, har vi et hold af to- og firbenede kolleger, der kan løfte sager af større og mindre karakter. Både auto-, maskine-, og bygningsbrande.

Det, vores specialister har tilfælles (udover politibaggrund), er, at de er vant til at levere skriftligt materiale af høj kvalitet, så der kan ske en god vidensdeling og koordination med tekniske eksperter, kundens sagsbehandlere, jurister eller advokater.

Landsdækkende service som samarbejdspartner og leverandør

Vi har naturligvis landsdækkende service. Vi indgår både som fast samarbejdspartner og leverandør – men håndterer også akut opståede sager. Jo tidligere vi kobles på, jo bedre muligheder har vi for at sætte den rette indsats iværk.

 

Hvis jeres virksomhed gerne vil høre mere om disse nye specialer, er I velkomne til at kontakte

tlf. +45 5353 4604 eller

mail: info@yourcompany.dk

 

Se udsendelse om Lokes vej til at blive brandhund her: https://www.dr.dk/drtv/se/kriminelt_-kan-loke-blive-politiets-nye-brandhund_250132

Forsikring og Pension har netop udgivet en super relevant artikel om en risikoanalyse af cyberkriminalitet i forsikringsbranchen. Analysen konkluderer bl.a., at virksomheder skal passe ekstremt godt på de data, de har på kunderne. Og heldigvis har mange virksomheder brugt mange ressourcer på at skabe et højt generelt sikkerhedsniveau, og konklusionen er jo ikke ny for erhvervslivet.

Men analysen peger på, at der er grundlag for at kigge nærmere på truslen fra cyberangreb. Hvordan kan virksomheder blive ramt? Hvor er de kritiske kernefunktioner? Og hvor bør man sætte ind?

En genial løsning mod ransomware

yourCompany forhandler en genial løsning til en af de mest alvorlige trusler inden for cyberkriminalitet: angreb fra ransomware.

Malware er beskrevet som ondsindet programkode, der gemmes i IT-strukturen. Den kan gemme sig inaktivt i en længere periode for derefter at bryde ud i IT-strukturen indefra. Et uhyggeligt fænomen, som desværre har ramt mange store og små virksomheder med alvorlige konsekvenser til følge. Ransomware er begrebet, når den ramte virksomhed efterfølgende opkræves store beløb for at ”frigive” IT-systemet.

En meget grim kriminalitetstype

Desværre har mange almindelige antivirusprogrammer ikke en løsning til en ”sovende celle”, men har generelt fokus på frontale angreb. Og som ovenfor beskrevet, bruges der i langt de fleste virksomheder store ressourcer på denne type angreb. Vores erfaring er desværre, at mange IT-sektioner undervurderer truslen fra de sovende celler, der angriber indefra. Men der er en løsning på problemet – og den fortæller vi gerne mere om.

Løsningen, vi har på hylden, isolerer angrebet i de sekunder, den sovende celle vågner og bliver aktiv. Dermed begrænses skaden til et absolut minimum, og virksomheden undgår at skulle blive lagt helt eller delvist ned. Det er et genialt og solidt produkt, der kan benyttes af små som store virksomheder.

Om du vil redde 10, 100 eller 1000 arbejdsstationer, så er løsningen den samme.

Få en demo og test jeres IT-system

Vi tilbyder en demo hos jer, hvor vi kan fremvise en effektiv løsning på et stort problem, der ikke bliver mindre. Vi simulerer simpelthen et angreb på jeres IT-system, så I med egne øjne kan se, hvor udsat man som virksomhed er over for denne slags cyberkriminalitet.

Kontakt yourCompany på tlf. 5353 4604 eller info@yourcompany.dk

 

Artiklen kan læses her:

https://www.forsikringogpension.dk/nyheder/cybercrime-forsikring-og-pension-har-kortlagt-risikoen/

 

yourCompany ApS byder velkommen til en ny og rigtig stærk spiller. Det er med stor glæde og stolthed, at vi kan præsentere Morten Kliver som yourCompanys nye Chief Sales Officer (CSO). Det er en stilling, der er oprettet til vores nye sektion: Softwareløsninger.

I alle de ting, yourCompany beskæftiger sig med, er der en rød tråd fra de forebyggende tiltag til de reelle efterforskninger. Målet er at nedbringe svind i erhvervslivet. Vi har gennem de seneste år konstateret, at der er en række programmer, som understøtter det arbejde på forskellig vis. Og det kræver spidskompetencer til at få et fuldt udbytte af disse systemer.

 

Morten Kliver - CSO - yourCompanyMorten Kliver – i daglig tale Kliver – kommer med over 30 års IT-erfaring og bliver en central skikkelse i virksomheden. Hans erfaringer tæller bl.a. ansættelse i IT-virksomheder fra IBM Danmark til diverse opstartsvirksomheder. Afdelingen for Softwareløsninger har et skarpt fokus på at levere de bedste softwareprogrammer, der kan understøtte nedbringelse af svind og kriminalitet i virksomheder.

yourCompany har indgået en række forhandleraftaler – og flere er på vej – med førende producenter på markedet. Den første forhandleraftale er indgået med den danske producent BullWall. Kliver kommer fra netop BullWall, hvor han besad stillingen som VicePresident. Kliver har derfor dybdegående erfaringer med bl.a. RC og FDS. RC er et program til afværgelse af cybercrime i form af ransomwareangreb. FDS (Fraud Detect Systems) benyttes bl.a. af forsikringsselskaber til at analysere skadesdokumentation for evt. forsikringssvindel.

Kliver kommer til at gå forrest, når det kommer til salg, support og overgang til efterforskningsarbejdet. Tøv ikke med at tage fat i Morten Kliver, hvis I allerede kender ham og har brug for hans assistance.

 

Vi ser stort potentiale i dette område, og kommer afgjort til at hjælpe en lang række virksomheder og brancher. yourCompany vil i løbet af 2021 præsentere flere forskellige løsninger, der kan hjælpe nuværende og kommende kunder som fx forsikringsselskaber, leasing-/finansieringsselskaber, udlejningsvirksomheder, byggecentre, bilforhandlere, produktionsvirksomheder m.fl.

 

yourCompany glæder sig over, at så stærk en spiller er kommet på holdet. Vi har internt allerede kunnet mærke et kæmpe løft ved Klivers ankomst. Han har automatiseret og optimeret en del af vores egne processer, så vi glæder os til at kunne gøre det samme for vores kunder.

Læs gerne mere om Morten Kliver her på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/morten-kliver-888a9413/

Følg med her på siden – 2021 bliver et vildt år. Vi knokler som altid for, at det skal være sværere at være svindler.

 

I er altid velkomne til at kontakte os på

info@yourcompany.dk

eller

tlf. +45 53 53 46 04.

yourCompany hylder i disse dage den indsats, som politiet har udført mod det sjællandske, organiserede kriminelle netværk inden for bilbranchen. Godt gået!

Leasingselskaber står i en kattepine på mange områder, og den her manipulation med bilers identitet er svær at komme til livs. Og en af udfordringerne er, at leasingselskaber skal ofre mange ressourcer på at bekræfte bilernes identitet. Den regning kan de ikke altid sende til forbrugerne, for konkurrencen om bilpriser er hård.

I bund og grund skal jagten efter salg hele tiden holdes op mod kontrolniveau, og det kan være en svær balance at finde.

I det organiserede kriminelle miljø ser vi flere led, som giver mulighed for svindel:

  • Svindel med toldsyn og genregistreringer
  • Dokumentfalsk i bilens papirer
  • Ændringer af bilens identitet (kloning)
  • Misbrug af personers identifikationspapirer
  • Fabrikation af falske regnskaber, lønsedler, årsopgørelser m.m.
  • Forsikringssvindel i større grad
  • Og listen er langt fra udtømmende.

Når en bil konstateres klonet, beslaglægges den og undersøges nærmere. Politiet indleder nogle tekniske undersøgelser, som er teknisk krævende. Derpå indledes en straffesag om bedrageri og dokumentfalsk rettet mod de mistænkte involverede personer.

Men hvem står med tabet i sidste ende? Det gør leasingselskabet, der har finansieret en bil på falske forudsætninger. Forsikringen dækker typisk ikke, og dermed opstår et tungt forløb mellem leasingselskab og forhandler om, hvem der skal ”tage” tabet.

Det er altså bilens fulde værdi, som nu skal erstattes af selskabernes egne regnskaber.

Vi hører ret ofte, at det er leasingselskabernes ”egen skyld”, når de har finansieret en falsk bil. Baseret på vores praktiske erfaring mener vi dog, det er en mere kompleks fortælling, og når det kommer til at nedbringe antallet af kloningssager, peger pilen altså i forskellige retninger:

  • Der bør føres strengere kontrol med toldsyns-virksomheder.
  • Der bør være et mere kontinuerligt efterforskningsmæssigt fokus på den organiserede kriminalitet.
  • Der bør være en mulighed for at vidensdele på tværs af myndigheder og erhvervsliv.

yourCompany har søsat nogle projekter, der skal have forebyggende fokus for branchen. Sammen med Bilstatistik.dk udvikles fx et antisvindelmodul, der skal synliggøre nogle advarselstegn på kreditsvindel.

Vi har derudover nogle meget visionære tiltag på vej, som vi kan løfte sløret for senere i år.

Derudover tilbyder yourCompany fortsat leasing- og finansieringsselskaber assistance med:

  • Forebyggende screeninger af leasingtagere
  • Forebyggende undersøgelser af biler (fysisk verificering af bilers identitet)
  • Operationelle opgaver som fx at finde forsvundne biler
  • Efterforskning ved mistanke om falske dokumenter
  • Kvalificering af politianmeldelser
  • Dokumentation af sagsforløb til civilretlige sager og koordination med advokater.
  • Koordination med myndigheder og forsikringsselskaber.

Vi er kun interesserede i, at sager ikke skal komme til et niveau, hvor politi og forsikringsselskaber skal aktiveres. Et af vores mottos er sjovt nok: Efterforskning med henblik på forebyggelse. Vi gør, hvad vi kan for at nedbringe antallet af møgsager.

Vi håber, at vores gode gamle kolleger hos politiet får ro til at behandle sagerne, så pilen peger i én retning: mod svindlerne.

Læs pressemeddelelsen her: https://politi.dk/koebenhavns-politi/nyhedsliste/flere-end-30-luksusbiler-beslaglagt-i-omfattende-politiaktion/2021/03/23

 

 

Ubetalte regninger, store forsikringssummer og leasingbiler, der forsvinder. 

Lidt for ofte hører vi om lyssky selskaber, der udnytter velmenende aktører i forsikrings- og autobranchen og efterlader dem med store tab i deres kølvand. 

Med en aftale om udviklingen af et nyt, fælles screeningsmodul på bilstatistik.dk har DBI IT A/S og yourCompany Aps i dag taget et stort skridt i retning mod at kunne tilbyde hjælp til de virksomheder, der ønsker at imødegå problemet med kunder, der ikke kan kende forskel på dit og mit.

Et spørgsmål om gennemsigtighed

yourCompany, der primært består af tidligere politifolk, løser hvert år et stort antal sager om f.eks. forsikringssvindel og forsvundne biler. Herigennem har de opbygget stor erfaring med, hvilke mønstre der ofte synes at gå igen hos de problemomspundne virksomheder. På baggrund af den viden foretages en risikovurdering, og anses den som potentielt problematisk, vil screeningsmodulet give udslag. Den øgede gennemsigtighed vil give brugere af bilstatistik.dk en langt bedre mulighed for at identificere forhøjet risiko og foretage en mere konkret kredit- og risikovurdering.

Hvis uheldet alligevel er ude

Selvom det nye modul vil være et stærkt værktøj i forbindelse med det præventive arbejde, vil nogen stadig slippe gennem det sikkerhedsmæssige nåleøje. Når modulet er færdigudviklet, forventeligt i efteråret 2021, vil det derfor også være muligt for screeningsabonnenterne at rekvirere yourCompany´s assistance til en mere dybdegående screening eller decideret efterforskningsarbejde, så tabte værdier kan komme tilbage på de rette hænder.

Et samarbejde, der giver mening

At samarbejdet giver mening, er Faglig Leder for Motorområdet i yourCompany, Morten Teglhus Gottschalck, ikke i tvivl om:

”Bilstatistik.dk er et værktøj, der i forvejen bliver brugt bredt af aktører i og omkring autobranchen, så det giver rigtig god mening for os at stille vores viden og ekspertise til rådighed der, hvor branchen i forvejen indhenter viden om potentielle kunder. Med det her setup kan vi lave den perfekte balance mellem den bedste datakvalitet, et skarpt blik for detaljer og det at have operative værktøjer lige ved hånden. Det her er et projekt med store ambitioner om at komme kriminaliteten til livs i en autobranche, der ofte udsættes for forskellige typer af svindel.”

Peter Andersen, salgsdirektør i DBI IT, istemmer:

”Vores virksomheder repræsenterer to kompetence- og værdisæt, der går rigtig godt i spænd. Vi vil begge gerne hjælpe vores kunder med at optimere deres forretning og minimere risiciene gennem databaseret indsigt og generelt øget gennemsigtighed, og vi glæder os til at kunne gøre dette i forening fremadrettet.”

For yderligere spørgsmål:

Peter Andersen

Salgsdirektør 

DBI IT A/S

pa@dbi-it.dk

Morten Teglhus Gottschalck

Faglig Leder for Motorområdet 

yourCompany ApS

mtg@yourcompany.dk

   

 

Selvom der i forbindelse med corona i Danmark har været registreret et langt færre antal indbrud i private hjem, har der været en negativ udvikling, når det kommer til mængden af tyverier på landets byggepladser.

Mængden af anmeldte tyverier på byggepladser er således steget med 11,3 % fra 2019 til 2020. Og det får mange negative konsekvenser for byggefirmaerne, der står tilbage med en skredet tidsplan, store udgifter til at købe nyt værktøj og en masse spildt tid på at indberette sager og genopfylde biler.

Koster tid, penge og energi

Foruden at det grundlæggende er frustrerende at få indbrud i sine biler, giver det mange andre hovedpiner at få stjålet sit værktøj fra en byggeplads. Værktøjet er jo nødvendigt i arbejdet, og derfor skal der bruges tid på at købe nyt værktøj ind.

Derudover skal sagerne anmeldes til forsikringen, og der skal laves en politianmeldelse, hvis byggefirmaet finder det nødvendigt. I sidste ende går det ud over kunderne, hvis byggeriet må udsættes på grund af manglende værktøj og tid til at fortsætte byggeriet.

Går ud over tidsplanen

Foruden at det grundlæggende er frustrerende at få indbrud i sine biler, giver det mange andre hovedpiner at få stjålet sit værktøj fra en byggeplads. Værktøjet er jo nødvendigt i arbejdet, og derfor skal der bruges tid på at købe nyt værktøj ind.

Derudover skal sagerne anmeldes til forsikringen, og der skal laves en politianmeldelse, hvis byggefirmaet finder det nødvendigt. I sidste ende går det ud over kunderne, hvis byggeriet må udsættes på grund af manglende værktøj og tid til at fortsætte byggeriet.

Ikke værd at melde til forsikringen

I mange tilfælde er det ikke engang værd for firmaerne at melde tyveriet til forsikringen, da der ikke bliver stjålet for nok penge til, at det giver mening i en forsikringssag. En selvrisiko på en byggeplads kan nemt ligge på mellem 50.000 og 100.000 kroner, og hvis der kun bliver stjålet for 20.000 eller 30.000 kroner, giver det ikke økonomisk mening at gå i gang med en forsikringssag.

Derfor er der også mange sager, der ikke optræder i statistikkerne, fordi de simpelthen aldrig når at blive indberettet til hverken politiet eller forsikringsselskaberne.

Flere løsningsmuligheder for byggefirmaerne

Der findes heldigvis flere forskellige måder at minimere risikoen for indbrud i bilerne. Man kan blandt andet installere en GPS-sporingsenhed i værktøjet, anvende DNA-mærkning eller gøre brug af låse og sikringer af høj kvalitet i bilerne samt skilte om, at bilen er udstyret med denne form for sikkerhed.

Er der kun tid og overskud til at følge et enkelt råd, siger fagkyndige sikkerhedseksperter, at DNA-mærkning nok er den bedst mulige løsning på at få værktøjet hjem til rette ejermand.

Mange byggefirmaer deltager i kampagnen “STOP TYVEN”, som har fokus på sikring, skiltning og sporing, og løbende kommer der flere og flere byggefirmaer med på landsplan.

Kilde: https://erhvervplus.dk/artikel/indbrud-p%C3%A5-midtjyske-byggepladser-og-i-varevogne-stiger-det-kan-du-g%C3%B8re-for-at-sikre-dig-bedre

yourCompany medvirker i anden sæson af Pengejægerne på DR. Programmet har et stort overlap ind på det område, vi beskæftiger os med.

På vores fagfelt kan vi ikke altid gå ud og fortælle, hvordan vi arbejder – og for hvem, vi arbejder. Men vi vurderer i specifikke tilfælde, om det giver god mening at stille sig frem og fortælle om, hvordan vi kan hjælpe virksomheder med at nedbringe tab, svind og kriminalitet.

Da vi fik muligheden for at medvirke hos den dygtige journalist Jens Langhorn, trådte vi derfor til. Og det gør ikke noget, hvis svindlerne selv ser med på skærmen, for vi er mange, der gerne vil bekæmpe deres ugerninger!

Mange former for svindel

Der er mange former for svindel, og hvor skal man snart begynde at ridse op?

Programmet her har fokus på kreditsvindel, hvor virksomheder giver deres kunder kredit, fordi der forventes at være et tillidsbånd mellem parterne. Det vil sige, at de virksomheder, som leverer en vare og giver kredit til en given kunde, udsættes for kreditsvindel, fordi kunden ikke betaler sine regninger, efter varerne er leveret. yourCompany assisterer mange forskellige virksomheder, der naturligt beskæftiger sig med kreditområdet. Og gang på gang ser vi, at svindlere udnytter den ordning og tillid.

Vi har et helt forebyggende koncept, som vi tilbyder vores kunder. Vi har nogle værktøjer, som de færreste har, og vi kan understøtte hele risikostyringen. Vi venter ikke på kunder, der skal have løst en sag bagudrettet. Vi vil helst undgå at komme dertil.

I udsendelsen her går vi lidt mere praktisk til værks, fordi der forestår en række mistænkelige omstændigheder, som kræver, at vi får udredt sagens kerne. Og i sådanne tilfælde sender vi gerne folk i felten for at indsamle information og fakta. På den måde kan de enkelte sager blive vurderet på det bedste grundlag.

Den operative afdeling redder trådene ud

Vores operative afdeling hjælper med disse problemstillinger, og i dette tilfælde måtte vores kollega Morten Teglhus Gottschalck, Faglig Leder for Motorområdet, selv i marken og redde trådene ud.

Morten siger: ”Vi er jo ikke ligefrem vant til at have et kamera på bagsædet, men i denne sag gav det fin mening at fremstille, hvordan vi arbejder på det operative felt. Vi ser jo desværre, at virksomheder med kreditgivning har store værdier ude at rulle, og kreditsvindlen går på tværs af mange brancher, så med kombinationen af et stærkt forberedt sagsmateriale, en præcis operativ udførelse og i nogle tilfælde en sluttelig politianmeldelse kan vi nedbringe risikoen for store tab for vores kunder.

Porschen i denne historie er det fysiske symbol på flere firmaer, der blev snydt af bagmændene, som havde tråde ind i rocker- og bandemiljøet. Vi er meget tilfredse med, at bilen kom tilbage på de rette hænder, og at vi også fik forhindret tab for andre virksomheder. Det er i virkeligheden yourCompany’s DNA: efterforskning kombineret med forebyggelse.”

Nye projekter i 2021

yourCompany glæder sig til at løfte sløret for en række nye projekter i 2021, der skal udvide værktøjskassen for at forhindre bl.a. kreditsvindel og klonede biler.

Hvis I vil vide mere om yourCompany og vores services, er I velkomne til at kontakte os på: info@yourcompany.dk eller +45 5353 4604.

Du kan streame Pengejægerne på DR’s hjemmeside: https://www.dr.dk/drtv/serie/pengejaegerne_172881

yourCompany har haft et vildt år 2020, der har budt på mange sager og fremskridt på mange områder. Vi har fået en søstervirksomhed i FindMyGPS, der har de første mange enheder på gaden, lige som de har været igennem nåleøjet til at få forsikringsgodkendt deres kerneprodukt.

yourCompanys personale har løst opgaver af forskellig art:

  • løst sager om interne tyverier,
  • skrevet mange politianmeldelser for vores kunder
  • udført forsikringsefterforskninger,
  • gennemført en lang række operationer med bl.a. observation,
  • lavet mange computer/telefon forensics (IT-undersøgelser)
  • genfundet en masse forsvundne biler,
  • installeret en del STOP-TYVEN-pakker, der skal modvirke tyveri fra varebiler.

 

På kundefronten vil vi gerne sige TAK for samarbejdet til gode gamle kunder, vi får lov at hjælpe med at begrænse tab, svind og kriminalitet – og stor tak til nye kunder vi har indgået samarbejde med.

 

Vi har haft så meget fokus på opgaverne, at vi slet ikke har fået sagt pænt velkommen til nye fastansatte kolleger – og dem er vi super stolte over at have fået ombord. Hjertelig velkommen til Bjarne, Poul og Torben.

Bjarne Michael Pedersen

Bjarne startede i yourCompany i september 2020, hvor han trådte ind som ny faglig leder for Observationsafdelingen og overtog opgaven som fast svindkonsulent for vores kunde Johannes Fog.

Bjarne har en lang karriere fra politiet bag sig, hvor han bl.a. han været Politikommissær og leder gennem mange år. Han har dybdegående erfaring med hele observationsområdet, herunder med fysisk observation, teknisk observation – og selvfølgelig personaleledelse af kollegerne. Han overtager stort set samme område hos yourCompany, hvor koordination mellem efterforskningsledelsen og de operative folk er limen, der holder det hele sammen.

Bjarne er en hyggelig gemyt, der altid spreder en god stemning på kontoret og ude i bilerne. Han er samtidig skarp og ser detaljerne.

Bjarne holder sig i god form med tennis og løb, og han holder os andre i gang med gode røverhistorier.

Poul Eriksen Hansen

Poul er startet i yourCompany som ny faglig leder for Efterforskningsafdelingen fra januar 2021. Han har en fortid fra Københavns Politi og er specialist inden for bl.a. brandefterforskning.

Han er et leksikon i, hvordan efterforskning skal håndteres fra start til slut, og han har i sit virke som fagkoordinator hos politiet haft mere end 7-800 sager i hænderne om året.

Poul kan med sin enorme erfaring pege på de punkter, der skal undersøges nærmere, for at sagerne bliver underbygget og løst. Vi glæder os til endnu en stærk spiller på holdet, der kan servicere sager, kolleger og kunder.

Poul har i øvrigt en baggrund som kok, så vi har fået strammet godt og grundigt op omkring vores frokost i ”vagtstuen”. Han har ligeledes et talent for at skrive sange og tekster, så vi ser frem til vi igen må holde firmasammenkomster, hvor der er sat store forventninger til underholdende indslag!

Torben Strand

Torben er startet i yourCompany i slutningen af 2020 som faglig leder for Forensic-afdelingen. Torben har en fortid fra politiet, herunder både Rigspolitiets afdelinger: Rejseholdet og NC3. Han er blandt landets skarpeste hoveder, når det kommer til dette faglige felt. Han har en lang række uddannelse og kurser bag sig, og et kæmpe netværk, der kommer os alle til gode, når det der med ”computerne driller”.

Torben er specialist til fingerspidserne, og udover at være problemknuser, er han hamrende dygtig formidler, der kan forklare andre, hvordan man skal forstå den tekniske verden. Han har også været anvendt i retssager som specialist på dette felt og været censor på de mest anerkendte uddannelser i Skandinavien. Det er afgjort ikke Hr.-hvem-som-helst, vi har fået ombord på teamet.

Torben er typen, der står tidligt op og går lange ture for at holde sig fit – det kunne vi andre lære meget af.

 

Vi har herudover ansat en række nye konsulenter, vi dog af hensyn til opgavetyperne ikke kan vise frem, men velkommen til jer også.

 

Vi er vildt beæret over, at så dygtige og kompetente folk vil være en del af vores virksomhed.

Og hvad skete der ellers i 2020?

  • Vores direktør Christian modtog i foråret iværksætterpris for sit stenhårde arbejde, der har ført virksomheden hertil.
  • Vi er flyttet i nye kontorer i Greve – en 300 kvm perfekt arbejdsplads for medarbejdere, og gode rammer til at byde kunder velkommen.
  • Vi har indgået strategisk samarbejde med Taksatorringen om at servicere nogle af deres forsikringsselskaber.
  • Vi har formidlet vores budskaber i aviser, online, på TV og på vores egen hjemmeside.
  • Vi har afholdt foredrag og workshops.
  • Vi har talt meget om Corona!.

2021 – kom an!

Hvad skal der så ske i 2021? Ja, udover vi skal have en mere normal hverdag, så har vi mange spændende ting i støbeskeen. Og vi glæder os til at løfte sløret for de initiativer, projekter og fagområder, der skal hjælpe virksomheder med at nedbringe tab, svind og kriminalitet. Vi har en stærk holdopstilling, der skal komme gamle, nye og kommende kunder til gavn. Og vores ambition er naturligvis også at drive en god sund forretning med store ambitioner til fremtiden.

Vi vil fortsat kæmpe for, at svindel over for virksomheder nedbringes så meget som overhovedet muligt!

 

Pas på jer selv og hinanden

– Teamet bag yourCompany ApS

I løbet af det seneste år har mange virksomheder i elbranchen og vvs-branchen været udsat for indbrud og tyveri i deres servicebiler over hele landet.

En ny medlemsundersøgelse fra TEKNIQ Arbejdsgiverne – medlemsorganisation for cirka 4.100 virksomheder inden for el, vvs og metal – viser, at 24,2 % af alle installationsvirksomheder inden for 12 måneder har været udsat for indbrud og tyveri i deres servicerende varevogne – og det viser klart, at tyverier fra varebiler stadig er et meget stort problem i el- og vvs-virksomheder i Danmark.

Ifølge TEKNIQ Arbejdsgiverne ligger problemet også i, at de ramte virksomheder mister værdifuldt værktøj og materialer, og samtidig må virksomhederne også lade de ramte biler stå stille, indtil det stjålne værktøj og materialer er blevet erstattet. Ikke før det er sket, kan medarbejderne fortsætte arbejdet igen.

Værktøj og materialer er eftertragtet bytte

1.048 tyverier fra lastbiler og varebiler blev der anmeldt i tredje kvartal af 2020 ifølge tal fra Rigspolitiet. Det er en mindre stigning i forhold til samme periode året før. Første halvår af 2020 havde ellers vist et lille fald, så troen på en tid med færre indbrud og tyverier i servicebiler spirede.

Tilsyneladende er varebilerne stadig et meget eftertragtet bytte – og det i alle landets regioner. En mere nutidig indsats mod indbrud og tyveri af varebiler, i form af anmeldelser i realtid både nationalt og lokalt, vil måske kunne hjælpe både virksomheder og myndigheder med bedre at overvåge tyvenes fremgangsmåder til bedre forebyggelse af deres ødelæggelser.

En metode til at vanskeliggøre indbrud i varevogne, med deraf følgende tyveri af dyrt indkøbt værktøj, maskiner og materialer, er at få installeret en Bull-Lock/Cargo-Lock mekanisk lås. Det er en af markedets mest indbrudssikre låse.

 

Med en Bull-Lock / Cargo-Lock opnås bl.a. følgende fordele:

  • Cargo-Lock: markedets mest indbrudssikre, mekaniske varebillås
  • Brugervenligt: åbner og låser alle døre samtidig
  • Indbrudssikkert: indvendig dobbeltsikring af døre, optager ikke plads
  • Passer til alle nyere varebiler: specialproduceres til hver varebiltype og -model
  • Lagerførende til næsten alle bilmodeller.

Bull-Lock / Cargo-Lock finder du på FindMyGPS.dk.

Medlemsundersøgelsen fra TEKNIQ Arbejdsgiverne viser desuden, at 27 % af installationsvirksomhederne i nogen eller højere grad oplever, at indbrud og tyveri fra servicevogne er et stigende problem.

Få hjælp af STOP TYVEN-pakkerne

yourCompany udbyder et gennemprøvet og meget effektivt koncept i samarbejde med Dansk Byggeri og Byggeriets Forsikringsservice, kaldet “STOP TYVEN”. Dette koncept består af forskellige hjælpepakker til f.eks. håndværkere, entreprenører og ejere af containere. I hjælpepakkerne findes der skilte og skjult sporingsudstyr, og værktøjet bliver DNA-mærket. yourCompany sørger for al drift, så kunderne bare kan passe deres forretninger.

yourCompany assisterer årligt kunder og politiet med genfinding af tyvegods samme dag, indbruddet opdages – ofte med pågribelse af gerningsmænd pga. vores politibaggrund.

Hjælpepakkerne er økonomisk overkommelige løsninger, der er nemme at håndtere, og som skaber maksimale problemer for tyvene. Her finder du priserne:

 

STOP TYVEN-pakker - elektronisk tracking til håndværkere, entreprenører og containere - yourCompany

 

 

Du kan også læse mere om “STOP TYVEN” her: https://yourcompany.dk/stop-tyven/

Få hjælp til at finde stjålet værktøj

yourCompany ApS kan hjælpe virksomheder med tracking af materiel for at minimere eller helt undgå tab af værdier og kunder. Med elektronisk tracking og GPS-baseret overvågning af biler, varebiler, entreprenørudstyr, maskiner, værktøj, værdifulde arbejdsredskaber o.l. kan yourCompany skabe bedre rammer for virksomheder til at arbejde i.

Mistet værktøj og en servicebil, som holder stille, kan hurtigt koste virksomheden mange penge – og dertil kommer en formentlig mindre glad kunde, som må vente til senere med at få lavet opgaven.

At være på forkant med indbrud og tyveri i varevognen er klart at foretrække frem for at være på bagkant og stå med hele problematikken og en eller flere kunder i røret, når skaden er sket.

Tag kontakt til yourCompany i dag, og hør om mulighederne for at stå bedre rustet i kampen mod tyvene. Ring på 5353 4604 eller brug kontaktformularen.

 

Kilde: https://www.building-supply.dk/article/view/771471/mange_indbrud_i_el_og_vvs_servicebiler

yourCompany er faldet over en artikel, der beskriver, hvor store konsekvenser det har, når en virksomhed bliver udsat for intern svindel. Kriminalitet for over 17 millioner kroner hen over 7 år. Det samlede tab er sikkert endnu større.

De tiltalte er henholdsvis én fra firmaets egne rækker og en leverandør af håndværkerydelser. Retten har endnu ikke talt, men det er ikke første gang, man hører om den type sager.

yourCompany består af tidligere politifolk, der er sat i verden for at nedbringe tab, tyveri, svind og svindel for virksomheder. Vores værktøjer inden for erhvervsrelateret efterforskning tæller specialkompetencer inden for:

  • Analyser
  • Computer-/tablet-/telefonundersøgelser (IT-forensic)
  • Efterforskningsledelse
  • Internetundersøgelser (Open Source Intelligence)
  • Interview/afhøringsteknik
  • Kildeføring – håndtering af anonyme informationer
  • Observation
  • Screeninger

Vi lever af at lave objektive undersøgelser, der kan tilvejebringe informationer, som kan anvendes til straffesager, civilretlige søgsmål, politianmeldelse eller HR-sager – selvfølgelig i tæt samarbejde med jurister/advokater, HR-afdelinger, myndigheder og forsikringsselskaber.

Vi ser nærmest ALTID på, hvilke forebyggende tiltag der kan få virksomheden til at undgå lignende møgsager i fremtiden.

Har I en sag på bordet, der skal håndteres – eller vil I allerede nu have en betroet samarbejdspartner til fremtidige sager – så står vi klar til at tage en drøftelse om mulighederne.

www.yourcompany.dk

info@yourcompany.dk

tlf. 5353 4604

Kilde: https://www.avisen.dk/el-direktoer-og-legoansat-anklaget-for-millionbedrag_623331.aspx